رئیس پیشین موساد، پرده از ارتباطش با مقامات حکومت اسلامی برداشت
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

افراهیم حالوی ، رئیس پیشین سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل " موساد " دیروز در کنفرانسی که در مرکز سیاست و امور خارجه در پاریس برگزار شد پرده از ارتباط خود با برخی از مقامات جمهوری اسلامی برداشت. افراهیم حالوی از سال 1998 تا 2002، ریاست موساد را به عهده داشت.

 

او در سخنان خود اشاره کرد؛ « من در سال های گذشته در چارچوب ملاقات های پشت پرده با مسئولین " حکومت اسلامی " ایران ملاقات هایی داشتم » او افزود « ایرانیان می خواستند با من ملاقات نمایند تا نظر من را در باره اوضاع فعلی، اکنون که در راًس موساد نیستم بدانند» حالوی افزود؛ « این ها دارای مسئولیت های رسمی در حکومت ایران بودند، یک یا دو سفیر، به من گفتند که در آرزوی روزی هستند که به عنوان نخستین سفیر ایران پا به اورشلیم بگذارند و من به آنان گفتم خوب است، ولی باید  مواظب باشند و بدانند که راه درازی در پیش است » .

 

افراهیم حالوی، معتقد است که جمهوری اسلامی خطر بلقوه ای برای موجودیت اسرائیل  نمی باشد. پیش از او، مئیر داگان، پس از هشت سال ریاست بر سازمان موساد، در تاریخ هفتم ژانویه 2011،  هنگام خدا حافظی با همکارانش گفت « امکان جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به بمب هسته ای، باز هم بیش از آن چه که در گذشته ارزیابی می شد، به تعویق افتاده و زودتر از اواسط دهه کنونی میلادی (حدود سال 2015) نخواهد توانست جنگ افزار اتمی تولید کند.» سخنان مئیر داگان، خوشایند آقای بنیامین نتان یاهو، نخست وزیر اسرائیل نبود. دولت اسرائیل همواره تاًکید دارد که حکومت اسلامی ایران برای موجودیت اسرائیل خطرناک است.

 

اخبار روزهای گذشته حاکی از شدت گرفتن جنگ اطلاعاتی میان سازمان های اطلاعاتی دو کشور می باشد. اعدام علی اکبر سیادت، یک ایرانی دیگر به عنوان جاسوس اسرائیل، دستگیری ده تن در هفته گذشته از سوی حکومت ایران به بهانه جاسوسی برای اسرائیل، و اعتراف تلویزیونی مجید جمالی فشی به عنوان جاسوس موساد و دست داشتن او در قتل دکتر مسعود علیمحمدی ، همه نشان دهنده شدت یافتن جنگ پنهانی میان سازمان های اطلاعاتی ایران و اسرائیل می باشد.

 

سخنان آقای افراهیم حلوی،رئیس پیشین موساد،  یک بار دیگر حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی را در تنگنا  قرار می دهد، یک بار دیگر اقتدار رژیم به سخره گرفته شد و کار بزرگ مصلحی  تازه باید آغاز شود.

 

آقای مصلحی باید در درون دولت با اقتدار اسلامی که به گفته وی توانسته است در قلب موساد نفوذ کند، به دنبال مسئولینی بگردد که با رئیس سابق موساد تماس گرفته اند  و آن یکی دو سفیری را که در آرزوی سفارت در اورشلیم، در انتظار بسر می برند، شناسایی  کند.

 

پرسش این است، آیا آقای افراهیم حلوی، رئیس پیشین موساد،  با این افشاگری خود در پاریس ، می خواسته بوسه مرگ را نثار حجت الاسلام حیدر مصلحی نماید و یا اسفندیار رحیم مشائی یار نزدیک محمود احمدی نژاد، را بنوازد. رحیم مشائی، رئیس دفتر رئیس جمهور اسلامی در سال 2008 گفته بود: «  ایران امروز با مردم آمریكا و اسرائیل دوست است. هیچ ملتی در دنیا دشمن ما نیست». گمان می رود که  از نظر آقای مشائی و آن یکی دو سفیری که با رئیس پیشین موساد در تماس بوده اند ، آقای افراهیم حلوی، پس از کناره گیری از موساد،  دیگر عامل رژیم " صهیونیستی  " بشمار نمی رفته  و از مردم اسرائیل بوده و  بنابراین در شمار دوستان جا ی داشته است.

 

از آقای حیدر مصلحی باید پرسید که آیا شما در قلب موساد نفوذ کرده اید یا موساد در مغز های شما ؟ رهبران حکومت اسلامی،  باید این حقیقت را بپذیرند که  نارضایتی همگانی ایرانیان، نقطه ضعف بزرگ امنیتی  در حکومت اسلامی می باشد.

 

 

29 دی ماه- 19 ژانویه 2011


January 20th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی